مرحله
1
از
17
5%
کد پرسنلی
(ضروری)
کد ملی
(ضروری)
5- )فرآیند ها،محصوالت و خدمات - سوال 1 ) مدیریت و بهبود فرایندهای کلیدی - آیا سازمان به طور مستمر فرایندهای کلیدی خود را طراحی، مدیریت و اندازه گیری کرده و بهبود میدهد تا از کیفیت باالی آنها، هزینه بهینه و به کارگیری کارای منابع اطمینان حاصل کند ؟
(ضروری)
نظری ندارم
در این زمینه سازمان نیاز به بهبود قابل ملاحظه دارد
در این زمینه ما خوب عمل میکنیم اما نیاز به بهبود داریم
ما همه اعتقاد داریم که در این زمینه بسیار خوب هستیم
در این زمینه میتوانیم ثابت کنیم که بهترین هستیم
راهنمایی : سازمان فرآیندهای کلیدی و اصلی خود را شناسایی، طراحی، مدیریت و اندازه گیری کرده و بهبود میدهد و برای این منظور برای هر کدام از فرآیندهای اصلی، شناسنامه، منابع و مالک تعیین می نماید و تعامل و ترتیب بین فرآیندها را طراحی و تعیین مینماید.
سوال 2 ) نوآوری- آیا سازمان محصولات و خدمات جدیدی را که موجب خشنودی مشتریان شود، توسعه میدهد؟
(ضروری)
نظری ندارم
در این زمینه سازمان نیاز به بهبود قابل ملاحظه دارد
در این زمینه ما خوب عمل میکنیم اما نیاز به بهبود داریم
ما همه اعتقاد داریم که در این زمینه بسیار خوب هستیم
در این زمینه میتوانیم ثابت کنیم که بهترین هستیم
راهنمایی : سازمان به منظور رضایت مشتریان محصولات و خدمات جدید را طراحی می نماید و برای این منظور ارتباط و تعامل مؤثری بین واحدهای بازاریابی و تحقیق و توسعه برقرار می نماید.
سوال 3 )بازاریابی و ترویج - آیا سازمان محصولات و خدمات خود را به گونهای بازاریابی و ترویج میکند که فروش، درآمد و سودآوری را بهینه کند ؟
(ضروری)
نظری ندارم
در این زمینه سازمان نیاز به بهبود قابل ملاحظه دارد
در این زمینه ما خوب عمل میکنیم اما نیاز به بهبود داریم
ما همه اعتقاد داریم که در این زمینه بسیار خوب هستیم
در این زمینه میتوانیم ثابت کنیم که بهترین هستیم
راهنمایی : سازمان برای برای افزایش فروش، درآمد و سودآوری محصولات و خدمات خود را با شیوه های نوین و تأثیرگذار بر مشتریان، بازاریابی و ترویج مینماید.
سوال 4 )تولید/تحویل/خدمات بعد از فروش - آیا سازمان محصوالت و خدمات خود را به نحوی تحویل میدهد که نیاز های مشتریان تأمین شده یا از آن فراتر میرود ؟
(ضروری)
نظری ندارم
در این زمینه سازمان نیاز به بهبود قابل ملاحظه دارد
در این زمینه ما خوب عمل میکنیم اما نیاز به بهبود داریم
ما همه اعتقاد داریم که در این زمینه بسیار خوب هستیم
در این زمینه میتوانیم ثابت کنیم که بهترین هستیم
راهنمایی : سازمان به منظور تأمین رضایت مشتریان فرآیندهای برنامه ریزی، تولید محصول یا خدمت، تحویل و خدمات پس از فروش را به طوری مدیریت کرده و بهبود می نماید که در نهایت محصول و یا خدمت دریافت شده توسط مشتریان فراتر از انتظاراتشان باشد.
سوال 5 ) مدیریت روابط با مشتریان - آیا سازمان روابط خود را با مشتریان به گونه ای مدیریت میکند که منجر به ایجاد اعتماد و درک دوجانبه شود ؟
(ضروری)
نظری ندارم
در این زمینه سازمان نیاز به بهبود قابل ملاحظه دارد
در این زمینه ما خوب عمل میکنیم اما نیاز به بهبود داریم
ما همه اعتقاد داریم که در این زمینه بسیار خوب هستیم
در این زمینه میتوانیم ثابت کنیم که بهترین هستیم
راهنمایی : سازمان نظام مدیریت ارتباط با مشتریان را در زمینه های بانک های اطلاعاتی مشتریان، پاسخگو بودن به مشتریان، دسته بندی مشتریان، بررسی و پاسخگویی پیشنهادات و شکایات مشتریان و... طراحی و ایجاد کرده تا این امر موجب اعتماد و درک دوجانبه بین سازمان و مشتریان شود.
سوال 6 )سوال های مبتنی بر رادار - آیا فعالیت های بهبود مرتبط با فرآیندها، محصوالت و خدمات، استراتژی سازمان و نیازهای ذینفعان را پشتیبانی میکند؟
(ضروری)
نظری ندارم
در این زمینه سازمان نیاز به بهبود قابل ملاحظه دارد
در این زمینه ما خوب عمل میکنیم اما نیاز به بهبود داریم
ما همه اعتقاد داریم که در این زمینه بسیار خوب هستیم
در این زمینه میتوانیم ثابت کنیم که بهترین هستیم
راهنمایی : سازمان فرآیندهای مرتبط با تأمین ورودی ها، طراحی و محصولات، مهندسی، برنامه ریزی، تولید، بازاریابی و فروش، خدمات پس از فروش، مدیریت ارتباط با مشتریان و... را بطور مستمر پایش، اندازه گیری و بهبود می بخشد. تا اطمینان حاصل نماید فرآیندها همسو با استراتژیها مدیریت میشوند و نیز نیازهای ذینفعان سازمان به نحو مطلوب تأمین میشود.
سوال 7 )سوال های مبتنی بر رادار - آیا پروژه های بهبود مرتبط با فرآیندها، محصوالت و خدمات با جدیت و دقت در سازمان جاری شده اند ؟
(ضروری)
نظری ندارم
در این زمینه سازمان نیاز به بهبود قابل ملاحظه دارد
در این زمینه ما خوب عمل میکنیم اما نیاز به بهبود داریم
ما همه اعتقاد داریم که در این زمینه بسیار خوب هستیم
در این زمینه میتوانیم ثابت کنیم که بهترین هستیم
راهنمایی : سازمان اقدام های بهبود مرتبط با فرآیندهای کلیدی که بر کیفیت محصولات و خدمات و همچنین رضایت مشتریان تأثیرگذار است را پشتیبانی و اجراء می نماید.
سوال 8 )سوال های مبتنی بر رادار آیا دستاوردهای حاصل از پروژهه ای بهبود مرتبط با فرآیندها، محصوالت و خدمات اندازه گیری و اصلاح شده اند ؟
(ضروری)
نظری ندارم
در این زمینه سازمان نیاز به بهبود قابل ملاحظه دارد
در این زمینه ما خوب عمل میکنیم اما نیاز به بهبود داریم
ما همه اعتقاد داریم که در این زمینه بسیار خوب هستیم
در این زمینه میتوانیم ثابت کنیم که بهترین هستیم
راهنمایی سازمان از طریق رویکردهای منطقی اثربخشی و کارایی اقدام های بهبود و مرتبط با فرآیندهای اصلی تأثیرگذار بر کیفیت محصولات و خدمات و همچنین رضایت مشتری را اندازهگیری و در صورت لزوم اقدامهای بهبود را بازنگری و اصالح می نماید.
معیار 6 -نتایج مشتریان-سوال 1 ) سطح رضایت آیا شاخص هایی)حاصل از نظرسنجی) برای پایش رضایت مشتریان وجود دارد ؟
(ضروری)
نظری ندارم
در این زمینه سازمان نیاز به بهبود قابل ملاحظه دارد
در این زمینه ما خوب عمل میکنیم اما نیاز به بهبود داریم
ما همه اعتقاد داریم که در این زمینه بسیار خوب هستیم
در این زمینه میتوانیم ثابت کنیم که بهترین هستیم
سوال 2 )توصیه مشتریان آیا شاخص هایی(حاصل از نظرنسجی) برای پایش احتمال اینکه مشتریان، ما را به دیگران توصیه کنند وجود دارد؟
(ضروری)
نظری ندارم
در این زمینه سازمان نیاز به بهبود قابل ملاحظه دارد
در این زمینه ما خوب عمل میکنیم اما نیاز به بهبود داریم
ما همه اعتقاد داریم که در این زمینه بسیار خوب هستیم
در این زمینه میتوانیم ثابت کنیم که بهترین هستیم
سوال 3 ) شکایت ها و پیشنهادها - آیا شاخصهایی برای پایش شکایتها و پیشنهادهای مشتریان وجود دارد ؟
(ضروری)
نظری ندارم
در این زمینه سازمان نیاز به بهبود قابل ملاحظه دارد
در این زمینه ما خوب عمل میکنیم اما نیاز به بهبود داریم
ما همه اعتقاد داریم که در این زمینه بسیار خوب هستیم
در این زمینه میتوانیم ثابت کنیم که بهترین هستیم
سوال 4 )عملکرد- آیا شاخصهایی برای پایش عملکرد سازمان از نگاه مشتریان مانند سرعت، کیفیت، سطح خدمات و... وجود دارد ؟
(ضروری)
نظری ندارم
در این زمینه سازمان نیاز به بهبود قابل ملاحظه دارد
در این زمینه ما خوب عمل میکنیم اما نیاز به بهبود داریم
ما همه اعتقاد داریم که در این زمینه بسیار خوب هستیم
در این زمینه میتوانیم ثابت کنیم که بهترین هستیم
سوال 5 )سوال های مبتنی بر رادار - آیا ما برای شاخص هایی که در این حوزه اندازه گیری میکنیم روند مثبت بیش از سه سال داریم؟
(ضروری)
نظری ندارمً
در این زمینه سازمان نیاز به بهبود قابل ملاحظه دارد
در این زمینه ما خوب عمل میکنیم اما نیاز به بهبود داریم
ما همه اعتقاد داریم که در این زمینه بسیار خوب هستیم
در این زمینه میتوانیم ثابت کنیم که بهترین هستیم
سوال 6 )سوال های مبتنی بر رادار - برای مربوط ترین شاخصهایی که ما در این حوزه اندازه گیری میکنیم آیا به اهداف کمی که گذاشته- ایم دست یافته ایم ؟
(ضروری)
نظری ندارم
در این زمینه سازمان نیاز به بهبود قابل ملاحظه دارد
در این زمینه ما خوب عمل میکنیم اما نیاز به بهبود داریم
ما همه اعتقاد داریم که در این زمینه بسیار خوب هستیم
در این زمینه میتوانیم ثابت کنیم که بهترین هستیم
سوال 7 ) )سوال های مبتنی بر رادار - برای مربوط ترین شاخصهایی که ما در این حوزه اندازه گیری میکنیم آیا عملکرد خود را با رقبا یا مربوط ترین الگوها مقایسه میکنیم ؟
(ضروری)
نظری ندارم
در این زمینه سازمان نیاز به بهبود قابل ملاحظه دارد
در این زمینه ما خوب عمل میکنیم اما نیاز به بهبود داریم
ما همه اعتقاد داریم که در این زمینه بسیار خوب هستیم
در این زمینه میتوانیم ثابت کنیم که بهترین هستیم
سوال 8 )سوال های مبتنی بر رادار - آیا ما منطق تغییرات شاخصهایی که در این حوزه اندازه گیری میکنیم را درک میکنیم ؟
(ضروری)
نظری ندارم
در این زمینه سازمان نیاز به بهبود قابل ملاحظه دارد
در این زمینه ما خوب عمل میکنیم اما نیاز به بهبود داریم
ما همه اعتقاد داریم که در این زمینه بسیار خوب هستیم
در این زمینه میتوانیم ثابت کنیم که بهترین هستیم