عمده الیاف مورد استفاده در کارخانه:

پنبه :

ساختار آن کاملاً طبیعی و قسمت زیادی از ساختار آن را سلولز تشکیل می دهد. انسان در ساخت فیزیکی و شیمیایی آن هیچ گونه دخالت ندارد. این لیف به لحاظ کیفیت ، درجه بندی های مختلف دارد. رنگ آن با توجه به نژاد و منطقه کشت آن متفاوت می باشد. سوختن این الیاف همراه با بویی شبیه سوختن کاغذ بوده و خاکستر از خود بجای می گذارد.

پلی استر:

این لیف مصنوعی که از مشتقات نفت تولید می شود. و دارای استحکام بالا و جذب رطوبت بسیار پایین می باشد. رنگ معمول مورد استفاده این الیاف سفید برفی بوده و سوختن آن همراه با ذوب شدن و دارای بوی شیرین است.

ویسکوز :

لیف مصنوعی ولی با ساختار طبیعی و شبیه به پنبه که به همین دلیل آنرا پنبه مصنوعی نیز می نامند. ماده اولیه برای تولید این لیف چوب درختان است. دارای جذب رطوبت بیشتری نسبت به پنبه و رنگ معمول مورد استفاده آن در کارخانه کرم رنگ می باشد. سوختن این لیف بویی شبیه سوختن کاغذ دارد.

اکریلیک :

این لیف مصنوعی و از مشتقات نفت است. خواص آن مشابه خواص پشم است لذا آنرا پشم مصنوعی نیز می نامند. جذب رطوبت آن مانند پلی استر پایین است و رنگ معمول آن سفید شیری است. سوختن این لیف همراه با ذوب شدن و دارای بوی تند و زننده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *